İLETİŞİM » Ender Merter ile "Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasında Türkiye'de Reklam"
23 Kasım 2017 Perşembe 

Çaylak Reklamcılık Kulübü tarafından "Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasında Türkiye'de Reklam" konulu söyleşi düzenlendi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen etkinliğe Reklamcı, Yazar ve Televizyon Programcısı Ender Merter konuşmacı olarak katıldı.

 

Haber: Destina İlhan

 

Fotoğraf: Fazıl Ballı

 

Çaylak Reklamcılık Kulübü tarafından "Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasında Türkiye'de Reklam" konulu söyleşi düzenlendi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen etkinliğe Reklamcı, Yazar ve Televizyon Programcısı Ender Merter konuşmacı olarak katıldı.

 

Ender Merter, ülkemizdeki reklam sektörüne dikkat çekerek konuşmasına başladı. Takım ruhunun çok önemli olduğunu ve reklam ajanslarında çalışanların takım ruhuna sahip olması  gerektiğini vurguladı. Merter, sürdürülebilir bir marka olmanın ajanstaki "Kor" denilen kişilerin motivasyonunu yüksek tutmaya bağlı olduğunu dile getirdi. Merter, "Yaratıcılık her zaman insanı dik tutar, motive eder." diyerek motivasyonun ve yaratıcılığın reklam için önemine dikkat çekti. Bir reklamcının ne yapması gerektiğini, reklamın tarihsel süreçlerine değinen Ender Merter, ülkemizde yaşanan sorunların iletişime etkisinden bahsetti.

 

"Dünyada dijital medya %40 yükselmiş"

 

Algı meselesinin 13. yüzyıldan itibaren başladığını söyleyen Merter, "Osmanlı Avrupa'ya çıktığı seferde aldığı bilgilerle basın evleri kurmuştur. 1729'da Osmanlı ilk basım evi kuruluyor ve onun ardından demokratikleşmeye geçiliyor. Batının Osmanlı'ya yansımasını görüyoruz. Ülke 10 yıl savaş dönemi yaşıyor ve çok ciddi bir yıpranma görünmekteydi. Kırılma noktası 1923 yılında Cumhuriyetin kurulması, ardından gelen Teşvik-i Sanayi Kanunu, 1920'den sonra ise birbirini izleyen batılılaşmadır. Tek partili döneme geçilince dijitalleşmenin önem kazandığını görüyoruz. 2001 ve 2008 krizi olmasına rağmen düzen devam ettirmeye çalışılıyor." açıklamasını yaptı.

 

Merter, reklam veren ve markanın reklamcının baş tacı olması gerektiğini sözlerine ekledi. Dijital medyanın yükselişte olduğunu söyleyen Merter, "Yapılan bir araştırmaya göre dünyada dijital medya %40 yükselmişken, ülkemizde %24 büyüme göstermiştir. 2016-2017 yıllarında televizyon lider durumda. Ancak dijital medyanın yükselişe geçmesi ile gazete kan kaybına uğramıştır. Buna rağmen sektör %4.8 büyüme ile kendini ortaya koymuştur." dedi. 2017 yılında her şeyin ters düz olduğunu dile getiren Merter, "4. sanayi devriminde olduğumuz için 2017 yılı bizim için ters düz bir yıl oldu." diyerek sözlerini noktaladı. Söyleşi programı, Gazetecilik Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Emre Ş. Aslan'ın Ender Merter'e plaket takdim etmesinin ardından sona erdi. 

Bu haber 328 defa okundu
Yorumlar
Bu Habere henüz yorum yapılmadı.